fbpx

Carrièretijger Joost maakt de stap naar partner en kantoorhouder

Door Dewi | 14 februari 2024
Joost van der Hoorn

Nee, zeker niet. Ik was 21 jaar toen ik bij GoedOpOrde.nl begon en dit was mijn eerste baan na mijn Mbo-opleiding. De organisatie was toen nog klein en ik had nog veel te leren. Ik had niet verwacht dat GoedOpOrde.nl zich zo snel zou ontwikkelen en er een kans als deze op mijn pad zou komen. Overigens liep ik al wel een tijdje met het een idee dat het mij gaaf leek een eigen kantoor te runnen. Ik was dus ook enorm blij toen Roy en Martijn mij vorig jaar dit voorstel deden.

Sterker nog, tijdens de gesprekken bleek de behoefte over en weer om de samenwerking nog formeler in te steken. Ik heb de kans gekregen om mijzelf officieel in te kopen binnen het bedrijf en dus ben ik nu ook als mede aandeelhouder verbonden aan GoedOpOrde.nl.

Ik was op zoek naar een administratiekantoor in de omgeving Alphen aan den Rijn. Er waren amper vacatures. Toen ik op de (oude) website van GoedOpOrde.nl kwam, sprak dit mij gelijk aan. Het bedrijf oogde fris en absoluut niet saai met twee jonge mannen aan het roer. Ik stuurde een open sollicitatie en werd uitgenodigd voor een gesprek. Het klikte meteen. Voordat ik het wist, was ik gestart!

Mijn vader en broer zitten in de accountancy en hun verhalen boorden mijn interesse aan voor de financiële wereld. Maar ik zag ook de nadelen van het werken in de accountancy. Ik koos daarom ook bewust na mijn opleiding voor een administratiekantoor. Ook wilde ik graag veel verschillende facetten van het vak leren en niet in een gelaagd bedrijf werken. Binnen de bedrijfsadministratie kan ik meer mijn ei kwijt en de klant van A tot Z helpen en ondersteunen. Ook het maken van rapportages is iets wat mij ligt en waar ik klanten écht mee kan helpen. Samen vooruitkijken met de klant is wat het werk leuk maakt. Ik ben enorm geïnteresseerd in automatisering en binnen het vakgebied volg ik de ontwikkelingen op de voet.

Nee, toen ik net begon was het vooral de boekhouding bijwerken van de kleinere bedrijven. Toen dat goed ging, kon ik de grotere klanten gaan bedienen waar ook weer nieuwe werkzaamheden bij kwamen kijken. Het leuke aan het werken met de grotere klanten is dat je bij sommigen ook daadwerkelijk bij hen in het bedrijf zit op regelmatige basis. Langzaam maar zeker werden mijn werkzaamheden steeds complexer. Natuurlijk alles onder begeleiding van Roy en Martijn. Zij lieten mij steeds meer los en gaven mij de verantwoordelijkheid en het vertrouwen om zaken steeds meer zelf op te pakken.

Zeker! Binnen het bedrijf kwam er eigenlijk altijd wel iets nieuws op mijn pad. Hierdoor werd het nooit saai en kon ik mijzelf altijd weer uitdagen om mijzelf verder te ontwikkelen.

Mooie klanten die ik erbij kreeg, trajecten die ik mocht begeleiden met bedrijven en uiteraard de nieuwe verantwoordelijkheden die hierbij kwamen kijken. Waar je in het begin vooral met je eigen werk bezig bent, ben ik gaandeweg (nieuwe) collega’s gaan begeleiden en meer de senior rol gaan pakken om te zorgen dat anderen ook hun werk met plezier konden doen. Daarbij is het ook een verschil of je alleen de administratie boekt van de klant of ook daadwerkelijk aangiftes gaat doen, jaarrekeningen op gaat stellen en ook vaker met de klant spreekt over allerlei zaken.

Joost van der Hoorn
Joost bij de start van zijn carrière

Al snel na mijn start bij GoedOpOrde.nl ben ik begonnen met de opleiding HBO SPD Bedrijfsadministratie. Daarbij volg ik verschillende cursussen van de NOAB, de brancheorganisatie. Ik vind het fijn om te leren over onderwerpen waar ik ook direct wat aan heb ik de praktijk. Om je werk goed te kunnen blijven doen en mee te gaan met de ontwikkelingen, vind ik die interne leercurve belangrijk. Niet alleen voor mijzelf, maar ook binnen het team.

Positief. De reacties van het team waren gelijk goed. De samenwerking met Martijn is altijd al gemoedelijk geweest en ik verwacht dat dit in onze intensievere samenwerking ook zo zal blijven. Daarbij delen we dezelfde interesses zoals wielrennen en hebben we dezelfde muzieksmaak. Ik zie dat helemaal goed komen!

Onze klanten zijn belangrijk en ik wil dan ook een goede relatie opbouwen met de klanten die ik van Roy heb overgenomen. Daarbij ook een focus op het team, want zij moeten hun werk leuk vinden en de ruimte krijgen om te doen waar ze goed in zijn. Ik ben een verbinder en wil benaderbaar zijn én blijven voor klanten en collega’s. Samen met Martijn hoop ik kantoor Alphen nog verder te kunnen laten groeien en professionaliseren om ondernemers goed te kunnen helpen.

Veel jonge financials kijken op tegen accountants en willen graag in de accountancy werken. Boekhouden en een administratiekantoor klinken misschien wat suffer, maar de werkzaamheden zijn dat absoluut niet. En al helemaal niet binnen ons gezellige en jonge bedrijf 😉.

Als je analytisch kunt denken, mee wil gaan in de automatisering en je jezelf wil blijven ontwikkelen is het werken binnen een administratiekantoor ontzettend fijn. De mooie samenwerkingen met bedrijven, de vrijheid om de klant van A tot Z te kunnen helpen en adviseren is dan het allerleukste dat er is!

Alle blogs
Ondernemingsweg 2C
2404 HN 
Alphen aan den Rijn

Onze kantoren

Administratiekantoren GoedOpOrde.nlFranchise kantoor starten?
Chat openen
Welkom!
Kunnen we je ergens mee helpen? Stuur ons een berichtje en een van onze medewerkers helpt je graag verder.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram