GoedOpOrde.nl breidt uit naar het hart van het land: Utrecht! Een bruisende stad vol ondernemerszin waar we met trots onze nieuwste vestiging openen. Deze wordt gerund door Jochem van Dillen, een betrokken en energieke ondernemer die niet alleen cijfers snapt, maar vooral de mens achter de onderneming ziet. Tijd om kennis met hem te maken.
Ja helemaal top! Ik ben 43 jaar en woon in Utrecht, samen met mijn vriendin Maddy en onze twee kinderen: Evy van 10 en Fedde van 7. Mijn loopbaan begon bij PWC in de controlepraktijk, waar ik vijf jaar heb gewerkt. In die tijd heb ik ook mijn master in Accounting & Control gehaald en de opleiding tot registeraccountant gevolgd – tot aan het mondeling examen, maar dat laatste stukje heb ik toen niet afgemaakt. Vervolgens hebben Maddy en ik twee jaar op Aruba gewoond, waar ik ook voor PWC werkte. Fantastische tijd!
Toen we terugkwamen in Nederland, ben ik bij EY gaan werken in de advieshoek van de controlepraktijk. Daarna heb ik de overstap gemaakt naar het bedrijfsleven, waar ik onder andere als chief accountant werkte bij South Stream Transport (een dochter van Gazprom). Na vijf jaar daar besloot ik dat het tijd was voor iets nieuws en ben ik op interim basis aan de slag gegaan als finance manager en controller.
Naast werk ben ik graag actief bezig: ik hou van hardlopen, fietsen, een potje padel of een crossfittraining. Maar boven alles breng ik graag tijd door met mijn gezin. Spelletjes spelen, koken, knutselen – heerlijk!
Utrecht is al mijn hele leven mijn thuis, op die twee jaar op Aruba na. Het is een stad met veel gezichten. Jonge mensen komen hier studeren, blijven hangen of keren later terug. Tegelijkertijd wonen er nog altijd veel ‘oude’ Utrechters. Dat maakt het een levendige, diverse stad. Het is bovendien super centraal gelegen en economisch gezien heel actief – van horecaondernemers tot multinationals, van ZZP'ers tot scale-ups. Zeker met het Science Park, waar allerlei hogescholen en universiteiten gevestigd zijn, zie ik veel potentie. En als je kijkt naar het aanbod aan administratiek kantoren hier, dan is er nog genoeg ruimte om écht iets toe te voegen.
Dat begon al vroeg. Ik ben een echte stapelaar: van mavo naar mbo detailhandel. In die tijd dacht ik dat ik een eigen winkel wilde, maar na een paar stages bij V&D, Aktiesport en Footlocker merkte ik dat het fysieke winkelwerk niet helemaal mijn ding was. Wat me wél boeide, was het financiële gedeelte van het ondernemersplan. Dus ben ik HBO Accountancy gaan doen, en later aan de slag gegaan bij PWC.
Die route leidde me uiteindelijk via EY en het bedrijfsleven naar het interimwerk, en nu naar dit punt. Ik heb altijd met het idee gespeeld om voor mezelf te beginnen, maar vond het spannend om alles zelf te moeten uitzoeken. De franchiseformule van GoedOpOrde.nl biedt daarin precies wat ik zocht: geen gedoe met software uitzoeken of zelf een netwerk opbouwen voor dingen zoals salarisadministratie. En toen ik via LinkedIn zag dat Jesse – een oude collega van PWC – gestart was bij GoedOpOrde.nl, is het vuurtje echt gaan branden.
Voor mij was het echt het wegnemen van onzekerheid. Als je zelfstandig een kantoor start, moet je álles zelf uitvinden. Welke systemen gebruik je, wat bied je aan, hoe pak je salarisadministratie aan – ik had daar simpelweg geen ervaring mee. GoedOpOrde.nl heeft dat allemaal staan. Je komt in een netwerk van mensen die je kunnen helpen, je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Na het gesprek met Jesse wist ik eigenlijk al genoeg. Dit was het juiste moment.
Ik ben iemand die graag structuur aanbrengt en beloftes nakomt. Wat ik veel hoor over administratiekantoren, is dat ze reactief zijn en weinig meedenken. Dat wil ik dus anders doen. Ik wil bereikbaar zijn, meedenken met klanten en ze op tijd wijzen op kansen of risico’s. Proactief zijn dus. En als het even kan, ga ik ook langs bij klanten. Niet alles hoeft via de telefoon of mail. Ik geloof dat persoonlijk contact echt het verschil maakt.
Zeker. De belangrijkste is misschien wel: als je in controle wilt zijn, moet je structuur aanbrengen. Overzicht begint met orde. Ik heb dat bij grote organisaties van dichtbij meegemaakt – hoe belangrijk het is om processen strak neer te zetten. Dat geldt net zo goed voor een eenmanszaak als voor een multinational.
Voor nu sta ik eigenlijk overal voor open. Ik vind horeca wel een hele leuke sector – er zit veel dynamiek in en vaak ook veel passie bij de ondernemers zelf. Maar of je nu een lokale bakker bent, een ambitieuze coach, een kapper met groeiambities of een directeur van een BV: als je op zoek bent naar een sparringpartner die verder kijkt dan alleen de cijfers, ben je bij mij aan het juiste adres.
We hebben thuis een gezellig, jong gezin. Sinds kort hebben we ook twee konijnen – het cadeau voor de tiende verjaardag van mijn dochter. Ik vind het belangrijk om veel aandacht aan mijn gezin te besteden: samen koken, knutselen, voetballen, spelletjes doen. En met Maddy of vrienden uit eten of borrelen – dat zijn voor mij echt de momenten van ontspanning.
Sport is ook belangrijk voor me. Soms sta ik om 7 uur 's ochtends al in de gym. Het geeft me energie en helpt me mentaal scherp te blijven. Als ik te lang stilzit, word ik onrustig. Dus sporten hoort er echt bij!
Ik heb ooit een halve triatlon gedaan en het lijkt me nog steeds een mooi doel om ooit een hele te voltooien. Ik hou ervan om mezelf uit te dagen, om te kijken waar de grens ligt en of ik daar overheen kan.
Zonder twijfel onze tijd op Aruba. Die vrijheid, het relaxte tempo, de zon – het leven daar voelde echt anders. We zeiden toen: dit nemen we mee naar Nederland. Maar de realiteit haalde ons snel in. Toch probeer ik dat gevoel van vrijheid en rust soms nog even terug te halen, bijvoorbeeld als ik hardloop langs de singel in Utrecht. Dan is het even alsof alles klopt.
Over vijf jaar zie ik een volwaardig kantoor voor me, misschien wel met een eigen accountant erbij die ook controleverklaringen kan afgeven. En ik zou het tof vinden om een stukje advieswerk erbij te doen, bijvoorbeeld op het gebied van verzekeringen. Maar vooral wil ik ondernemers helpen om weer rust in hun hoofd en grip op hun cijfers te krijgen. Daar ligt voor mij de échte waarde van dit werk.
Zeker. De techniek gaat zó snel – maak daar gebruik van. Laat systemen voor je werken, automatiseer wat je kunt. Want hoe minder tijd je kwijt bent aan randzaken, hoe meer ruimte je overhoudt om te doen waar je als ondernemer echt gelukkig van wordt.
Met zijn brede ervaring, persoonlijke aanpak en de wil om echt naast ondernemers te staan, is Jochem van Dillen helemaal klaar om Utrecht te voorzien van financiële rust en overzicht. Benieuwd wat Jochem en GoedOpOrde.nl voor jou kunnen betekenen? Hij denkt graag met je mee – het liefst onder het genot van een goede kop koffie.
Neem contact op en ontdek de kansen voor jouw onderneming!